امتیاز : 5 (1 رای)
انتخاب نام شرکت ، آنچه که باید بدانیم

فرآیند انتخاب نام شرکت : وقتی که می خواهید شرکت و یا برند خود را ثبت کنید نامی مناسب می بایست برای آن انتخاب کنید. بعد از مشاوره با مراکز ثبت شرکتها ، به منظور انتخاب نام شرکت , یک نام خوب برای شرکت خود انتخاب کنید باید بتوانید به این ۱۰ سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید. ما این ده سوال و پاسخ های آن را برای کمک به شما در زیر آورده ایم.

انتخاب نام شرکت

انتخاب نام شرکت

۱) از انتخاب نام شرکت خود چه هدفی دارم؟

انتخاب نام مناسب و متفاوت، برای شرکت می تواند تمایزی بین شما و رقبایتان ایجاد کند و نهایتا می تواند شما را به بهترین مزیت رقابتی برساند و برعکس انتخاب نام نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکست برای شما به همراه داشته باشد. لازمه اش این است که پیش از همه این ها باید برند تجاری و جایگاه آن را مشخص کرده باشید و رقبایتان را کاملا زیر نظر داشته باشید.

۲) آیا این انتخاب نام شرکت فعالیت شما را محدود می کند؟

همیشه باید از نام هایی که محصولات ، خدمات و به طور کلی توسعه کارتان را محدود می کند دوری کنید زیرا فعالیت شما و موفقیتتان را محدود خواهند کرد. شما می بایست آینده ی کاری شرکت و فعالیت هایتان را در نظر بگیرید تا در حین کار نیازی به تغییر برند و تغییر نام شرکت خود نداشته باشید.

۳) نام شرکت تا چه حد فعالیت شما را نشان می دهد؟

انتخاب نام برند ی که به حیطه کاری ربط داشته باشد در هنگام ثبت برند بسیار اهمیت دارد، و می تواند موفقیت شما را چندین برابر کند چونکه ذهن مخاطبین را برنامه ریزی می کند اما نبایستی فراموش کنید که انتخاب نام شرکت متناسب با فعالیت، بتواند سادگی تلفظ و ماندگاری آن را از بین ببرد. در واقع ابتدا باید به ماندگاری نام شرکت توجه کرد و بعد به تناسب آن.

۴)نام شرکتتان تا چه در ذهن مخاطب ماندگار خواهد بود؟

اصولا نام هایی که ساده تر و کوتاه تر هستند بیشتر به ذهن می مانند. در قانون نام گذاری شرکت ها این گونه بیان شده که اگر نام مورد نظر نام دو سیلابی شرکت باشد ماندگاری اش در ذهن بیشتر است. همچنین آوای کلمات نیز می تواند به مقدار زیادی در ماندگاری آن ها موثر باشد. اگر در حروف از حرف های کم کاربرد تر مثل ژ و گ و.. استفاده شود می تواند اثرات مثبتی بر جای بگذارد.

۵) آیا تلفظ آن آسان است؟

برخی از افراد با این تصور که انتخاب نام شرکت  سخت تر و مشکل تر می تواند تمایزی بین رقبا ایجاد کند اما مشاوران انتخاب نام شرکت تجاری با این استراتژی کاملا مخالف هستند. گاهی اوقات نامی را انتخاب می کنیم که شبیه به نوشتار اشتباه املایی یک واژه دیگر است که این گونه اسم ها باید کاملا حذف شوند.

۶) عکس‌العمل مشتریان بالقوه زمانی که اولین بار این نام را می شنوند، چگونه خواهد بود؟

متخصصان معتقند که اگر یک نام تجاری برای بار اول در جراید منتشر شود و کاربران بتوانند براحتی آن را بخوانند و تلفظ کنند می تواند نام موفقی باشد. البته انتخاب یک نام غیر معمولی با تلفظی جالب و روان می تواند شما را برجسته تر از رقبا جلوه دهد و مشتریان با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند

۷) آیا این نام  به راحتی تلفظ می‌شود؟

باید به آوای شنیداری و تلفظ نام بسیار دقت کرد. آوای یک کلمه یا نام می تواند بیانگر چیزهایی مثل بیانگر احساس، انرژی و هیجان باشد و شنونده بر اساس میزان شدت آن ها می تواند با آن رابطه برقرار کند. هر چه نام تجاری سنگین وزن تر باشد و تلفظ آن سخت تر باشد برای همه گیر کردن آن رقابت و تبلیغات بیشتری نیاز است.

۸) آیا این نام فقط برای شما معنی و مفهوم دارد؟

یک نام تجاری باید در پس ظاهر خود، یک معنای عمیق و خوب و مرتبط با پیشه و فعالیت شرکت شما داشته باشد. برای بسیاری از افراد به ذهن سپاری نام ها بر اساس معانی صورت می گیرد و به همین دلیل است که در برخی پیام های بازرگانی از معنی نام های محصولات استفاده می کنند. هر گز از نام های سواحیلی یا نام هایی که به طور معکوس معنای خوبی دارند استفاده نکنید

۹) آیا این نام از نظر ظاهری جالب هم به نظر می‌آید؟

نامی که برای شرکت قصد انتخاب آن را دارید باید بتواند در آرم شرکت گنجانده شود به طوری که فرد با دیدن تبلیغات آن یا با دیدن آرم شرکت بتواند سریع محصول را تشخیص دهد و بگوید که این تبلیغ چه محصولی است.

۱۰) آیا از سابقه این نام اطلاعات کامل دارید؟

وقتی که یک نام مورد تایید مشاور انتخاب کردید، باید مدت زمان زیادی را به تحقیق بپردازید که آیا این نام توسط ارگان یا شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته یا نه. اگر شرکتی نام مشابه به نام شما را داشته باشد می تواند به هر  نحوی که شده در موفقیت شما تاثیر منفی داشته باشد. پس تحقیقات کامل را بعد از انتخاب نام فراموش نکنید.

امتیاز کاربران
5 5 1
مطالب مرتبط :

بیشترین ثبت برند در کدام کشور است؟

ثبت برند و علامت تجاری طبق مطالعات و طبقه بندی هایی که انجام شده است بیشتر مربوط به شرکت هایی است که اعتبار و ارزش غیر مادی بیشتری در میان مصرف کنندگان دارند. بنابر این کشور آمریکا در صدر جدول قرار دارد، زیرا از برند های مشهور دنیا ۹ برند آمریکایی می باشد و شرکت چاینا موبایل رتبه دهم را دارد. قرن حاضر، عصر تکنولوژی اطلاعات و مصرف گرایی است و مردم برای زندگی لوکس حاضر به خرج ملیون ها دلار می باشند. ۹۰% از برترین برند های جهان متعلق به آمریکا است ک...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:22

ثبت برند سریع – ثبت برند آنلاین – ثبت برند تضمینی

یکی از خدمات موسسه حقوقی پارسه ثبت، ثبت برند به شکل تضمینی می باشد. ما به جهت تسریع در امور ثبت برند و علامت تجاری، امکاناتی را فراهم آورده ایم تا مشتریان گرامی بتوانند از طریق صفحه اصلی وبسایت شرکت به صورت کاملا آنلاین، برند و علامت تجاری خود را استعلام کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق وکلای با تجربه ثبت شرکت پارسه ثبت، برند خود را فوری ثبت نمایند. برای این کار کافیست از صفحه اصلی وبسایت دکمه ” استعلام برند ” را کلیک نمایید تا به صفحه ای ک...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 16:49

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما در هنگام شروع هر کسب و کاری اگر می خواهید خود را به جهان نشان داده و اثبات کنید ، علاوه بر داشتن یک نام بزرگ، یک محصول درجه یک و یک طرح بازاریابی خوب یک عنصر دیگر نیز تاثیر بسزایی در روند موفقیت شما دارد که بهتر است هرگز ازآن چشم پوشی نکنید و آن رنگ به کار رفته در برند شما می باشد . در نگاه اول ممکن است جزییات چند دقیقه ای مانند لوگو و طراحی وب سایت مورد بحث باشد ،اما این گونه نیست رنگ نام تجاری شما ا...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 17:58

ثبت شرکت – ثبت برند – ثبت طرح صنعتی در یک نگاه

افراد بسیاری به ثبت شرکت ما مراجعه می کنند که شرکت  هایی که ثبت کرده بودند و نام هایی را برای شرکت ثبت کرده بودند که این نام خاص را دلیلی می دانستند برای ارائه حق شان به مجامع. نام شرکت، مالکیت ایجاد نمی کند که به فرض مثلاً شرکت با نام الف کالایی تولید کند و بگوید که این کالا با نام الف در بازار در انحصار این شرکت می باشد.اگر بخواهیم کالا یا خدماتی که شرکت ارائه می کند را در انحصار خودتان قرار دهید باید آن را ثبت کنید. ثبت این نام تجاری در اداره...


آخرین تغییر : 11/25/2017 - 21:32

ثبت برند در ایران

Brand Register Infographic در توضیح ثبت برند در ایران ابتدا به تعریف ثبت برند می پردازیم. برند، نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح، نشانه، نماد، طرح یا ترکیبی از اینها می باشد. نام و علامت تجاری به منظور شناساندن محصولات یا خدمات شرکت ها از یکدیگر کاربرد دارد. برند در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکتهای رقیب می باشد.به طور کلی نام تجاری باید دارای شرایط زیر باشد: بیانگر کیفیت و امتیازات...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 19:42

علت رد ثبت برند و نام تجاری

ثبت برند یکی از موارد مهم ایجاد یک کسب و کار موفق و ادامه آن می باشد. برای همین اگر می خواهید بین رقبا حرفه ای عمل کنید باید هر چه زودتر برند خود را ثبت کنید. در مورد مزایای ثبت برند در مقاله های پیشین به طور جامع صحبت شد. در این مقاله سعی داریم علل رد شدن برند را برایتان کاملا شرح دهیم. علت رد ثبت برند و نام تجاری اولین علت رد ثبت برند اولین موردی که ممکن است باعث رد ثبت برند شود تشابه می باشد. یعنی در صورتی که شما بخواهی یک برندی را ثبت نمایی...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 16:47

خرید و فروش برند آماده

داشتن یک برند پایه هر کسب و کار از نظر تداوم در تجارت می باشد زیرا داشتن یک نام یا نشان ماندگار برای ادامه فعالیت در بازارها بسیار مهم می باشد .امروزه اکثر کسب و کارها به اهمیت استفاده از علائم تجاری پی برده اند و آن را به عنوان چیزی که باعث تمیز دادن محصولاتشان با دیگر رقبا می باشد  به کار می برند. اگر علامت ثبت نشود دیگر رقبا با همان نام و علامت و یا شبیه به آن موجب گمراهی مشتریان در خرید کالا شده و در نتیجه سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول ب...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 18:52

برندینگ چیست و اهمیت برند سازی

برندینگ چیست؟ برندیگ و برند سازی و مفهوم آن : چرا تولیدکنندگان کالاها و خدمات همیشه به دنبال این هستند که برای خود یک برند ایجاد کرده و محصولات خود را تحت آن عرضه کنند در حالیکه چنین پروسه ای هزینه های زیادی از قبیل بسته بندی، برچسب گذاری، مجوزها و ثبت های قانونی، تبلیغات، بازاریابی و… را برای آنها به دنبال دارد؟ در این میان ریسک عدم اقبال برند مورد نظر از جانب بازار و مصرف کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت. به نظر می رسد که اتخاذ چنین راهبردی، که...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:32

خرید و فروش نام تجاری

خرید و فروش نام تجاری یا همان برند و علامت تجاری امری رایج است که شاید اولین بار باشد که شما با آن برخورد دارید در این مورد شما می توانید به جای طی نمودن فرآیندثبت برند یک خرید برند آماده داشته باشید. متقاضیان خرید و فروش نام تجاری ( خرید و فروش برند تجاری ) گاها با ثبت برندهای متعدد و نام تجاری علاوه بر در اختیار داشتن تعداد زیادی نام تجاری برای محصولات متنوع خود نام های تجاری مازاد خود را بفروش می رسانند. خرید و فروش نام تجاری فرآیند کوتاه و سا...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:33

تغییر برند و علامت تجاری

تغییر برند تغییر برند و علامت تجاری برای انجام هر نوع تغییری در زمینه ثبت برند  و یا تغییر برند ابتدا باید سه نسخه اظهار نامه ثبت علامت تجاری را خریداری نموده و سپس آن را تکمیل نمایید و خودتان یا وکیل قانونی می بایست آن را به اداره مالکیت صنعتی بدهد. برای تغییر علامت تجاری باید ۱۰ قطعه از تصویر علامت تجاری یا همان لوگو را به همراه مدارک نام برده تحویل اداره دهید. سپس کارشناس اداره بررسی مقدماتی را انجام داده و دستور حق الثبت اظهارنامه را صادر م...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:41

انتخاب نام شرکت ، آنچه که باید بدانیم

فرآیند انتخاب نام شرکت : وقتی که می خواهید شرکت و یا برند خود را ثبت کنید نامی مناسب می بایست برای آن انتخاب کنید. بعد از مشاوره با مراکز ثبت شرکتها ، به منظور انتخاب نام شرکت , یک نام خوب برای شرکت خود انتخاب کنید باید بتوانید به این ۱۰ سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید. ما این ده سوال و پاسخ های آن را برای کمک به شما در زیر آورده ایم. انتخاب نام شرکت ۱) از انتخاب نام شرکت خود چه هدفی دارم؟ انتخاب نام مناسب و متفاوت، برای شرکت می تواند تمایزی ب...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:07

طراحی لوگو، طراحی برند، نکات مهم در طراحی لوگو و ثبت لوگو

لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود یک دارای قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تحربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی اس...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:56