امتیاز : 5 (1 رای)
طراحی لوگو، طراحی برند، نکات مهم در طراحی لوگو و ثبت لوگو
لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود یک دارای قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد.

مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تحربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی است که هر طراح لوگوی قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
۱- کارهای مقدماتی جزو ضروریات است
930820
طرح های اولیه که به صورت دستی رو کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود و یا در برنامه های طراحی وکتور مثل ایلوستریتور رسم می شود.

کار خود را با کشیدن ۲۰ الی ۳۰ طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید.

یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری صرف این مرحله از کار می کند.
۲- تعادل

تعادل در طراحی لوگو امر بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعدل باشد.

با حفظ تعادل میان طرح های گرافیکی ، رنگ ها و سایز عناصر در هر طرف طرح، یک لوگوی متعادل طراحی کنید. هر چند گهگاه می توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما را انبوهی از مردم دیده خواهد شد نه فقط توسط کسانی که این لوگو برای آنها خوشایند است و آن را بهه عنوان یک اثر هنری بی نظیر تلقی می کنند، بنابراین طراحی یک لوگوی متعادل یکی از اصول مهم طراحی لوگو است.
۳- سایز

وقتی واد مبحث طراحی لوگو می شویم، سایز اهمیت ویژه های پیدا می کند. یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشد. یک لوگو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که هنگامی که که سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی پاکت نامهیا سربرگ، باز هم کیفیت، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند. همچنین هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل پوستر و بیل بورد، و قالب های الکترونیکی مثل تلویزیون و وب مورد استفاده قرار می گیرد نیز از همان شکل و شمایل و کیفیت اولیه برخوردار باشد. از آنجا که خواندن لوگو در مقیاس های کوچک معمولا سخت تر است، بنابراین سعی کنید ابتدا لوگو را روی سربرگ و یا پاکت نامه چاپ کنید تا ببینید هنوز قابل خواندن هست یا نه.

شما می توانید لوگوی خود را در مقیاس های بزرگتر نیز آزمایش کنید. پارسه ثبت, ثبت برند, ثبت لوگو, اخذ نام تجاری, ثبت شرکت, برند تجاری

۴-استفاده هوشمندانه از رنگ
9308201
تئوری رنگ بسیاری پیچیده است، اما طراحانی که اصول آن را درک کرده اند قادر به استفاده از مزایای آن در طراحی های خود هستند.

اصولی که باید آنها را به یاد بسپارید عبارتند از:

-از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند. مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

– از رنگ های خیلی روشن استفاده نکنید چون این رنگ ها به سختی دیده می شوند.

– لوگو باید در رنگ های سیاه، سفید و خاکستری و همچنین در دو رنگ نیز زیبا و جذاب به نظر برسد.

– گاهی شکستن قوانین مانعی نداردریال فقط مطمئن شوید برای این کار دلیل قانع کننده ای دارید.

دانستن اینکه رنگ ها چگونه باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف می شوند نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال، رنگ قرمز می تواند حس عصبانیت، عشق، هیجان و استحکام و توانایی را القا کند. این نکته را به یاد داشته باشید که شما می توانید انواع رنگ ها را با هم ترکیب کنید و رنگی را به دست آورید که حس اصلی که برند باید به بیننده منتقل کند را در طرح ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به خود قابل تشخیص و شناسایی هستند. مثلا وقتی به John Deere فکر می کنید، در واقع به John Deere سبز رنگ فکر می کند، و این مجموعه این برند را از رقبای خود متمایز می کند.
۵- سبک طراحی باید مناسب کمپانی باشد
شما می توانید از سبک های طراحی مختلف برای طراحی لوگو استفاده کنید و برای پیدا کردن سبک مناسب باید اطلاعاتی در مورد مشتری و برند داشته باشید.

در حال حاضر گرایش طراحان لوگو به سمت سبک Web 2.0 یعنی لوگوهایی با نمای سه بعدی است که دارای گرافیک  برجسته، گرادیانت و سایه هستند.

این سبکبرای یک وب سایت Web 2.0 و یا یک کمپانی تکنولوژیکی مناسب است، اما ممکن است برای سایر برندها تا این اندازه تاثرگذار نباشد.

قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را تشخیص دهید و از دوباره کاری های متعدد جلوگیری کنید.
۶- تایپوگرافی یک عامل مهم

انتخاب فونت و سایز مناسب برای آن سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. اگر طرح لوگوی شما شامل متن باشد که این متن جزئی از لوگو یا تگ لاین باشد، به زمان زیادی برای مرتب سازی و دسته بندی انواع مختلف فونت و آزمایش آنها در طرح، قبل از گرفتن تصمیم نهایی نیاز خواهد داشت.سه نکته را هنگام انتخاب فونت برای لوگو مد نظر داشته باشید:

– از به کار بردن فونت هایی که رواج زیادی دارند، مثل فونت Comic Sans، اجتناب کنید، چون باعث می شود طرح غیر حرفه ای و آماتور به نظر برسد.

– مطمئن شوید هنگامی که سایز فونت کوچک می شود هنوز خوانا است، خصوصا در مورد فونت های script.

– یک فونت کافی است، از به کار بردن دو فونت مختلف در یک طرح اجتناب کنید.

سعی کنید برای طرح خود از یک فونت سفارشی استفاده کنید. هر چه فونت اصیل تر باشد طرح را خاص تر می کند. از نمونه های موفق از لوگوهایی که در آنها از فونت سفارشی استفاده شده است Yahoo! و Twitter و Coca Cola را می توان نام برد.
۷- هدف به رسمیت شناختن است

نکته اصلی در طراحی یک لوگو به رسمیت شناختن و شناساندن یک برند است. خوب شما چگونه این هدف را برآورده می کنید؟

این موضوع مورد به مورد متفاوت است، اما هدف از طراحی یک لوگو این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند.

از این نمونه لوگو می توان لوگوی Coca-Cola, Pepsi, McDonald’s و Nike را نام برد. با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.

کلید طراحی یک لوگوی محبوب و رسمی که به سرعت شناخته شود، ترکیب همه عناصری است که در این مقاله از آنها صحبت شد، یعنی سایز، سبک، رنگ، تایپوگرافی و اصالت.

نادیده گرفتن هر یک از این موارد در طول فرایند طراحی کیفیت طرح نهایی را دچار خدشه می کند. پس هم اکنون طرح خود را بررسی کنید و ببینید مطابق این معیارها هست.

یک آزمایش سریع مشخص می کند آیا لوگوی شما به اندازه لازم و کافی قابلیت شناخته شدن هست یا نه. برای این کار لوگو را جلوی یک آینه قرار دهید و ببینید لوگو در این حالت همه قابل تشخیص هست.

به یاد داشته باشید که لوگوها در دنیای واقعی در معرض دید مخاطب قرار دارند، مثلا روی اتوبوس و بیل بورد.

بنابراین شما باید قبل از ارائه لوگو به مشتری آن را از زوایای مختلف در معرض دید قرار دهید تا ببینید به راحتی قابل تشخیص هست.

پارسه ثبت, ثبت برند, ثبت لوگو, اخذ نام تجاری, ثبت شرکت, برند تجاری
۸-  از متفاوت بودن نهراسید

برای برنده شدن در یک رقابت، باید به خود به عنوان یک طراح که دارای یک سبک خاص و منحصر به فرد است اطمینان و اعتماد داشته باشید. به جای کپی و تقلید از یک سبک یک طرح دیگر، ابداع گر بوده و در بین انبوهی از طراحان برجسته باشید.

از کار روی برنامه و نرم افزاری که برای طراحی استفاده می کنید لذت ببرید، طرح خود را دائما تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به نتیجه مطلوب دست پیدا کرده اید.
۹- ساده طراحی کنید
هر چه لوگو ساده تر باشد راحت تر قابل تشخیص است. برای مثال، لوگوی Nike یکی از ساده ترین لوگوهای دنیا است که در عین حال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی است.

قانون ساده طراحی کردن را از هم اکنون در برنامه کاری خود قرار دهید. اغلب با یک طرح پیچیده روبرو می شوید اما در نهایت به یک طرح ساده دست پیدا می کنید.
۱۰- از افکت ها استفاده کنید

Adobe Illustrator, Freehand, Photoshop و سایر برنامه های گرافیکی دارای ابزارهای قدرتمند و فیلترهای متعددی هستند که شما می توانید از آنها در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید در این کار زیاده روی نکنید.
۱۱- توسعه یک طرح “خط مونتاژ”

برای تولید پی در پی لوگوهای با کیفیت، باید فرایند طراحی یا “خط مونتاژ” خود را بهبود و گسترش دهید. این فرایند شامل مراحل زیر است:

-تحقیق و جستجو

– بارش مغزی و تولید ایده

– کشیدن طرح های اولیه

– بهبود و ارتقای طرح های وکتور

– ارسال طرح برای مشتری

– حذف یا اضافه کردن آنچه مشتری می خواهد

– نهایی سازی و تکمیل طرح و ارسال مجدد آن برای مشتری

هر چند ممکن است بخواهید دستورالعمل را کمی تغییر دهید، اما اید این مراحل را در طراحی هر لوگو دنبال کنید.

این به شما کمک می کند کارتان ساده ترشده، کار هدفمند و سازماندهی شده بماند، تمرکز روی قسمت هایی که لازم است از بین نرود و بهترین کیفیت و منسجم ترین نتایج را به دست آورید.
۱۲- استفاده از طرح های دیگر برای الهام گرفتن

قانون آخر برای طراحی یک لوگوی تاثیرگذار بسیار ساده است. از طرح های دیگر طراحان کپی برداری نکنید! این در حالی است که الهام گرفتن از آثار طراحان دیگر توصیه می شود.

شما می توانید از گالری های آنلاینی که وجود دارد برای کسب ایده های جدید برای طراحی استفاده کنید. استفاده از این وب سایت ها را منع نمی کنیم اما توصیه می کنیم کار را از کشیدن یک طرح اولیه آغاز کنید و آن را گام به گام کامل کنید تا یک طرح اصیل خلق کنید.

امتیاز کاربران
5 5 1
پرسش از کاربران در رابطه با مطلب :
طراحی لوگو، طراحی برند، نکات مهم در طراحی لوگو و ثبت لوگو

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
حروف موجود در تصویر را وارد نمایید.
مطالب مرتبط :

خرید و فروش برند تجاری

جهت خرید و فروش برند تجاری لطفاً فرم سفارش خرید را در صفحه مربوطه (لینک صفحه فرم خرید و فروش نام  تجاری ) پر نمایید، تا در اسرع وقت نسبت به تهیه پیشنهاد و تماس با شما اقدام گردد.همچنین به منظور فروش برند تجاری می توانید فرم سفارش فروش را در صفحه فروش برند پر نمایید، تا در اسرع وقت نسبت به فروش آن اقدام گردد. مراحل خرید و فروش برند تجاری: ۱- استعلام دفترخانه اسنادرسمی از اداره ثبت علائم تجاری جهت بلامانع بودن و صحت نام تجاری مورد نظر ۲- امضای صلحن...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 17:18

ثبت شرکت – ثبت برند – ثبت طرح صنعتی در یک نگاه

افراد بسیاری به ثبت شرکت ما مراجعه می کنند که شرکت  هایی که ثبت کرده بودند و نام هایی را برای شرکت ثبت کرده بودند که این نام خاص را دلیلی می دانستند برای ارائه حق شان به مجامع. نام شرکت، مالکیت ایجاد نمی کند که به فرض مثلاً شرکت با نام الف کالایی تولید کند و بگوید که این کالا با نام الف در بازار در انحصار این شرکت می باشد.اگر بخواهیم کالا یا خدماتی که شرکت ارائه می کند را در انحصار خودتان قرار دهید باید آن را ثبت کنید. ثبت این نام تجاری در اداره...


آخرین تغییر : 11/25/2017 - 21:32

طراحی لوگو، طراحی برند، نکات مهم در طراحی لوگو و ثبت لوگو

لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود یک دارای قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تحربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی اس...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:56

برندینگ چیست و اهمیت برند سازی

برندینگ چیست؟ برندیگ و برند سازی و مفهوم آن : چرا تولیدکنندگان کالاها و خدمات همیشه به دنبال این هستند که برای خود یک برند ایجاد کرده و محصولات خود را تحت آن عرضه کنند در حالیکه چنین پروسه ای هزینه های زیادی از قبیل بسته بندی، برچسب گذاری، مجوزها و ثبت های قانونی، تبلیغات، بازاریابی و… را برای آنها به دنبال دارد؟ در این میان ریسک عدم اقبال برند مورد نظر از جانب بازار و مصرف کنندگان را نیز نباید نادیده گرفت. به نظر می رسد که اتخاذ چنین راهبردی، که...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:32

ثبت برند در ایران

Brand Register Infographic در توضیح ثبت برند در ایران ابتدا به تعریف ثبت برند می پردازیم. برند، نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح، نشانه، نماد، طرح یا ترکیبی از اینها می باشد. نام و علامت تجاری به منظور شناساندن محصولات یا خدمات شرکت ها از یکدیگر کاربرد دارد. برند در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکتهای رقیب می باشد.به طور کلی نام تجاری باید دارای شرایط زیر باشد: بیانگر کیفیت و امتیازات...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 19:42

انتخاب نام شرکت ، آنچه که باید بدانیم

فرآیند انتخاب نام شرکت : وقتی که می خواهید شرکت و یا برند خود را ثبت کنید نامی مناسب می بایست برای آن انتخاب کنید. بعد از مشاوره با مراکز ثبت شرکتها ، به منظور انتخاب نام شرکت , یک نام خوب برای شرکت خود انتخاب کنید باید بتوانید به این ۱۰ سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید. ما این ده سوال و پاسخ های آن را برای کمک به شما در زیر آورده ایم. انتخاب نام شرکت ۱) از انتخاب نام شرکت خود چه هدفی دارم؟ انتخاب نام مناسب و متفاوت، برای شرکت می تواند تمایزی ب...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:07

خرید و فروش برند آماده

داشتن یک برند پایه هر کسب و کار از نظر تداوم در تجارت می باشد زیرا داشتن یک نام یا نشان ماندگار برای ادامه فعالیت در بازارها بسیار مهم می باشد .امروزه اکثر کسب و کارها به اهمیت استفاده از علائم تجاری پی برده اند و آن را به عنوان چیزی که باعث تمیز دادن محصولاتشان با دیگر رقبا می باشد  به کار می برند. اگر علامت ثبت نشود دیگر رقبا با همان نام و علامت و یا شبیه به آن موجب گمراهی مشتریان در خرید کالا شده و در نتیجه سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول ب...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 18:52

ثبت برند سریع – ثبت برند آنلاین – ثبت برند تضمینی

یکی از خدمات موسسه حقوقی پارسه ثبت، ثبت برند به شکل تضمینی می باشد. ما به جهت تسریع در امور ثبت برند و علامت تجاری، امکاناتی را فراهم آورده ایم تا مشتریان گرامی بتوانند از طریق صفحه اصلی وبسایت شرکت به صورت کاملا آنلاین، برند و علامت تجاری خود را استعلام کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق وکلای با تجربه ثبت شرکت پارسه ثبت، برند خود را فوری ثبت نمایند. برای این کار کافیست از صفحه اصلی وبسایت دکمه ” استعلام برند ” را کلیک نمایید تا به صفحه ای ک...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 16:49

بیشترین ثبت برند در کدام کشور است؟

ثبت برند و علامت تجاری طبق مطالعات و طبقه بندی هایی که انجام شده است بیشتر مربوط به شرکت هایی است که اعتبار و ارزش غیر مادی بیشتری در میان مصرف کنندگان دارند. بنابر این کشور آمریکا در صدر جدول قرار دارد، زیرا از برند های مشهور دنیا ۹ برند آمریکایی می باشد و شرکت چاینا موبایل رتبه دهم را دارد. قرن حاضر، عصر تکنولوژی اطلاعات و مصرف گرایی است و مردم برای زندگی لوکس حاضر به خرج ملیون ها دلار می باشند. ۹۰% از برترین برند های جهان متعلق به آمریکا است ک...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:22

خرید و فروش نام تجاری

خرید و فروش نام تجاری یا همان برند و علامت تجاری امری رایج است که شاید اولین بار باشد که شما با آن برخورد دارید در این مورد شما می توانید به جای طی نمودن فرآیندثبت برند یک خرید برند آماده داشته باشید. متقاضیان خرید و فروش نام تجاری ( خرید و فروش برند تجاری ) گاها با ثبت برندهای متعدد و نام تجاری علاوه بر در اختیار داشتن تعداد زیادی نام تجاری برای محصولات متنوع خود نام های تجاری مازاد خود را بفروش می رسانند. خرید و فروش نام تجاری فرآیند کوتاه و سا...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:33

ثبت برند با مناسب ترین لوگو

بعد از ثبت برند که باید نامی مناسب باشد طراحی لوگوی تجاری مهمترین موضوع می باشد. برای هر نام تجاری می توان یک تصویر اختصاص داد که به آن لوگو می گوییم. طراحی لوگو یکی از مهمترین کارهایی است که پس از ثبت برند باید با تدبیر انجام داد. زیرا مشتریان خدمات یا کالای شرکت را با نام برند و شکل لوگوی آن تشخیص می دهند. ثبت برند در حقیقت یک تصویرمی باشد که گویای هزاران عبارت است؛ اما برای برندهایی که تلاش می‌کنند به مشتریان جدید دست پیدا کنند یا مشتریان فعلی...


آخرین تغییر : 11/25/2017 - 21:53

ثبت برند و انتقال برند

ثبت برند در مقالات گذشته به طور کامل توضیح داده شد. برای مطالعه بیشتر می توانید  ثبت علامت تجاری یا برند ، ثبت برند با مناسب ترین لوگو ، مراحل ثبت برند در ثبت شرکت پارسه ثبت را مطالعه نمایید. صاحب علامت  تجاری یا برند، می تواند اجازه استفاده از علامت را به شخص سومی هم بدهد . اعتبار این اجازه در صورتی جایز خواهد بود که اجازه نامه مربوطه در ایران به ثبت رسیده باشد. بنابراین برای استفاده شخص دوم از برند حتما باید قبلا امور ثبتی و انتقال برند از لحاظ...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:18