امتیاز : 5 (1 رای)
تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

در هنگام شروع هر کسب و کاری اگر می خواهید خود را به جهان نشان داده و اثبات کنید ، علاوه بر داشتن یک نام بزرگ، یک محصول درجه یک و یک طرح بازاریابی خوب یک عنصر دیگر نیز تاثیر بسزایی در روند موفقیت شما دارد که بهتر است هرگز ازآن چشم پوشی نکنید و آن رنگ به کار رفته در برند شما می باشد . در نگاه اول ممکن است جزییات چند دقیقه ای مانند لوگو و طراحی وب سایت مورد بحث باشد ،اما این گونه نیست رنگ نام تجاری شما اولین چیزی است که مصرف کنندگان یا مشتریان به آن توجه می کنند و روی آن ها تاثیر گذشته و جذب آن می شوند. از لحاظ علمی پردازش رنگ بسیار قدرتمند است چون احساسات مردم در سطح ناخودآگاه آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. این جمله رو استیو بیکر، مدیر عامل شرکت “Brandfolder”، که دارای یک شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال می باشد گفت است.مطالعات نشان می دهد که انسان ها ممکن است به روش خاصی به سایه ی خاص واکنش نشان دهند.پس یک واقعیت است که بازاریابان و طراحان باید قدرت نفوذ داشته باشند تا بتوانند روی این روش برای جذب مخاطبین و تبلیغات مانور دهند.

علاوه بر اهمیت و تاثیر رنگ ، اگر رنگ درست و به جا استفاده شود می تواند در دیدگاه مشتریان از برند شما تاثیرگذار باشد و می تواند هر کسی را وادار به خرید محصولات شما کند . و بر گفت برخی از ترکیبات رنگی خیلی با هم متناسب هستند. از سوی دیگر، اگر مصرف کنندگان بیش از اندازه از این ترکیبات استفاده کنند، پالت رنگ بیش از حد مشابه خواهد شد و اشباع می شود. وبر گفت: محققان گمان می کنند که حداقل برخی از انجمن های رنگ هستند که سیرتکاملی دارند.به عنوان مثال تعداد کمی از مردم رنگ قهوه ای را انتخاب می کنند به دلیل ارتباط آن با محصولات فاسد ولی تعداد افرادی که رنگ قرمز را انتخاب می کنند رو به افزایش است به خاطر اینکه رنگ قرمز نشانه ی احساسات پر شور است.

رنگ ها و مصرف کنندگان

نتایج حاصل از پژوهش های انجام شده توسط وبرنشان می دهد که هر یک از این رنگ ها نشان دهنده ی مجموعه ای از خصوصیات می باشد.

قرمز – شور، قدرت، سرعت، خشم

نارنجی – تقویت، انرژی، سرگرم کننده، نشاط

زرد – دوستانه، جوان، شاد، شادی

سبز – طبیعت، رفع خستگی، رشد، تعادل

آبی – دانش، آرامش، امنیت، اعتماد

بنفش – حق امتیاز، حکمت، معنویت، اقتدار

صورتی-پرورش، گرما، دوستی، نرمی

قهوه ای – جدی، قابلیت اطمینان،

سفید – پاکیزگی، فضیلت، صلح

سیاه و سفید – تشریفات، لوکس، پنهان کاری، زرق و برق

خاکستری – بی طرفی، سازش، بلوغ، خونسردی

با توجه به تجزیه و تحلیل های انجام شده توسط این شرکت بیش تر از ۵۰۰ آرم شرکت ها آبی (۵۵ درصد) می باشد .رنگ سفید (۴۶ درصد)، مشکی (۴۲ درصد) و قرمز ( ۳۴ درصد)است. ترکیبات خاص رنگ ها بستگی به نوع کسب و کار دارد و پیام هایی که این کسب وکارها امیدوارند بتوانند به مشتریان خود انتقال بدهند یا از آن دوری کنند.

اگر شما بانک هستید ممکن آبی ، خاکستری و قهوه ای ؛ به خاطر اعتماد ، اطمینان و امنیتی رنگ های مورد علاقه شما باشد.رنگ قرمز ممکن است نوسانات و یا سیگنال خطر را نشان دهند.رنگ زرد نشان دهنده ی شوخی و شادی و گرمی است و خیلی از کسب وکارهای دوستانه و خانوادگی مثل “مک دونالد” و “آی کیا” از رنگ زرد استفاده می کنند که طبیعت را در آرم خود به تصویر بکشند.استفاده از رنگ سیاه سفید بیشتر با تصاویر لوکس استفاده می شود که بتواند تاثیر نام تجاری کمپانی را به خوبی نشان دهد.به دلایل مختلفی یک نام تجاری ممکن است یک رنگ را بر رنگ دیگر ترجیح دهد.

به طور مثال اشلی مودی مدیر بازاریابی کوستا ویدا گفت: قوی ترین کارکترهای رنگی ما رنگ نارنجی و آبی متمایل به سبز است.کوستا ویدا یعنی ” زندگی ساحلی “است .ما از رنگ های الهام بخش خورشید و دریا استفاده کردیم.این رنگ ها پرجنب و جوش و مثبت هستند . ما می خواهیم این رنگ ها ویژگی های ما را در سرتا سر جهان با این نام تجاری منعکس کند.

هنگام طراحی لوگو ، وب سایت یا هر گونه تبلیغات موارد بازاریابی شما نیاز دارید یک ترکیب رنگی مناسب انتخاب کنید که پیام شما را انتقال دهد. به طور مثال ریچارد استیونسون، رئیس بازاریابی و ارتباطات و روابط عمومی جهانی یک نرم افزار تجارت الکترونیکی فراهم و ارایه می کند که از دو یا سه رنگ در نام تجاری خود استفاده کرده است. به طور کلی رنگی که شما استفاده می کنید باید اطمینان دهنده باشد.به هر حال آن ها باید ۱۰۰ درصد شخصیت واقعی تجارت و ماموریت شما را بازتاب دهند.

ریچارد استیونسون، رئیس بازاریابی و ارتباطات و روابط عمومی جهانی ، ارائه دهنده نرم افزار تجارت الکترونیک مبتنی بر ابر، یک ترکیب از دو یا سه رنگ که “خلق و خوی” مربوط به نام تجاری و محصولات خود را پشتیبانی می کند ارائه کرده است.او می گوید: محصولات همیشه باید مورد توجه باشند، به طوری که ویژگی های ان باید به خوبی روشن شود، در رنگ های خاکستری یا رنگ های ملایم محصولات را برجسته جلوه می کنند. البته، مشتری باید قادر به تشخیص آن از دور در فروشگاه باشد، روشی که برای انبار کردن محصولات برای فروش آن ها به کار برده می شود در ان محدودیتی ندارد. ممکن است از رنگ برای چیدمان زمینه محصولات هم استفاده کنند تا واکنش احساسی مردم را برانگیزاند.

استیونسون هم چنین اشاره کرد رنگ پس زمینه ی مواد محصولات شما می تواند به عنوان لوگو و یا محصول مهم باشد.سیاه سفید ممکن است یک انتخاب آسانی به نظر برسد ولی همیشه بهترین گزینه نیست.خاکستری روشن یا سفید بهتر قابل دیده هستند.با این حال برای محصولات رنگ روشن و یا هیجان انگیز گزینه های پس زمینه تیره تر مثل سیاه، صورتی و یا سبز ارزیابی محصولات را یک مرحله بالاتر می برد. در حالی که منابع ما توافق کردند که هیچ رنگ خارج از محدوده برای مواد برند شما وجود ندارد. انتخاب قطعا بهتری برای صنایع و کسب وکار خاص وجود دارد. جیمز رابادو ، یک شریک نام تجاری در اجلاس سران گروه و شرکت ارتباطات می گوید: یک رنگ ممکن است در عین حال که انتخاب اشتباه برای یک شرکت نرم افزاری باشد دقیقا انتخاب درستی برای صابون های دستی یک بوتیک باشد. همچنین استفاده از رنگ های زیاد و بیش از حد می تواند پیام را بیش از حد شلوغ و یا نچسب کند.

انتخاب رنگ نام برند شما

شما همچنین می توانید آن چه رقبای خود انجام می دهند را هم در نظر بگیرید.به جای اینکه از رنگ یکسان در صنعتتان استفاده کنید می توانید از رنگ هایی خارج از رنگ اصلی استفاده کنید تا با روح و روان افراد بازی کنید. وبر گفت: اگر در صنعت شما لوگوها با رنگ زرد اشباع شده شما می توانید یک بازی دوستانه و تصاویر را با رنگ صورتی و یا نارنجی انتقال دهید.

بیکر گفت: بهترین کاری که شما می توانید برای رنگ طرح های کسب وکار خود کنید این است که قبل از هر کار و تصمیم بزرگی با یک متخصص و یا شرکت حرفه ای طراحی مشورت کنید. بیکر همچنین گفت: ” رنگ یک نیروی قدرتمند است آن را به نفع خود استفاده کنید.

اریک کاسابری مدیرعامل و موسس یکپارچه سازی با سیستم تناسب اندام گفت:برای یکپارچه سازی با سیستم های تناسب اندام من رنگ های قرمز و زرد را که رنگ های پرانرژی هستند را انتخاب کردم.وقتی شما از سالن های ورزشی عبور می کنید افراد بسیار پرجنب و جوش هستند و با سرو صدا غذا می خورند.

اگر شما یک روز غم انگیزی داشتید وجود این رنگ ها می تواند به بهتر شدن احساس شما کمک کند.علاوه بر رنگ این مهم است که بتوانید تمام اجزای کلید یک تجربه ی فیزیکی را هم در کنید.آن چه را که با چشمان خود می بینید با دستان خود احساس می کنید و با بینی خود بو می کنید .

در انتخاب رنگ ها برای برند شما باید به یک سری نکات کلیدی و مهم توجه کنید.اول اینکه رنگی را باید انتخاب کنید که افراد با نگاه اول دقیقا متوجه شوند شما در چه زمینه ای مثلا سرگرمی ، انرژی و … فعالیت دارید . همچنین باید روانشناسی رنگ ها را خوب بدانید مثلا بدانید رنگ آبی چه معنایی را منتقل می کند مثلا رنگ آبی حس دوستی را بین افراد انتقال می دهد . همچنین رنگی که انتخاب می کنید باید متناسب با کمپانی شما باشد مثلا برای شرکتی که در زمینه گل فعالیت می کند استفاده از رنگ قرمز تاثیر بسیار مثبتی دارد .اگر کمپانی شما بسیار باانرژی به کار خود مشغول است از رنگ های نارنجی و قرمز و زرد استفاده کنید.نکته ی بسیار مهم دیگر این است که رنگ های انتخابی شما باید با همدیگر مطابقت داشته باشد.

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

جهت ثبت شرکت و ثبت برند با مشاوران ما تماس بگیرید.

امتیاز کاربران
5 5 1
پرسش از کاربران در رابطه با مطلب :
تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
حروف موجود در تصویر را وارد نمایید.
مطالب مرتبط :

ثبت برند و انتقال برند

ثبت برند در مقالات گذشته به طور کامل توضیح داده شد. برای مطالعه بیشتر می توانید  ثبت علامت تجاری یا برند ، ثبت برند با مناسب ترین لوگو ، مراحل ثبت برند در ثبت شرکت پارسه ثبت را مطالعه نمایید. صاحب علامت  تجاری یا برند، می تواند اجازه استفاده از علامت را به شخص سومی هم بدهد . اعتبار این اجازه در صورتی جایز خواهد بود که اجازه نامه مربوطه در ایران به ثبت رسیده باشد. بنابراین برای استفاده شخص دوم از برند حتما باید قبلا امور ثبتی و انتقال برند از لحاظ...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:18

خرید و فروش برند آماده

داشتن یک برند پایه هر کسب و کار از نظر تداوم در تجارت می باشد زیرا داشتن یک نام یا نشان ماندگار برای ادامه فعالیت در بازارها بسیار مهم می باشد .امروزه اکثر کسب و کارها به اهمیت استفاده از علائم تجاری پی برده اند و آن را به عنوان چیزی که باعث تمیز دادن محصولاتشان با دیگر رقبا می باشد  به کار می برند. اگر علامت ثبت نشود دیگر رقبا با همان نام و علامت و یا شبیه به آن موجب گمراهی مشتریان در خرید کالا شده و در نتیجه سرمایه گذاری در بازاریابی یک محصول ب...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 18:52

طراحی لوگو، طراحی برند، نکات مهم در طراحی لوگو و ثبت لوگو

لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود یک دارای قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. مثل هر کاری که نیاز به مهارت های خاص خود دارد، طراحی لوگو نیز نیازمند تمرین و تحربه فراوان دارد تا بتوان یک لوگوی موفق خلق نمود. داشتن دانش کافی یکی از گزینه هایی اس...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:56

استعلام برند قبل از ثبت

جهت ثبت نام و علائم تجاری، حتما باید استعلام برند قبل از ثبت را انجام داد. استعلام برند قبل از ثبت با توجه به تنوع برندهای ثبتی در ایران و خارج از ایران، دارای اهمیت بسیاری برای میزان درصد تایید برند از سوی مراجع می باشد. برای استعلام برند قبل از ثبت می توان از اطلاعاتی که در سامانه اداره مالکیت صنعتی، بایگانی شده استفاده کرد یا به روزنامه رسمی کشور مراجعه کرد. استعلام برند قبل از ثبت دارای مزایایی می باشد. با استعلام برند قبل از ثبت، می توان اسا...


آخرین تغییر : 11/25/2017 - 18:43

ثبت برند در ایران

Brand Register Infographic در توضیح ثبت برند در ایران ابتدا به تعریف ثبت برند می پردازیم. برند، نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح، نشانه، نماد، طرح یا ترکیبی از اینها می باشد. نام و علامت تجاری به منظور شناساندن محصولات یا خدمات شرکت ها از یکدیگر کاربرد دارد. برند در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکتهای رقیب می باشد.به طور کلی نام تجاری باید دارای شرایط زیر باشد: بیانگر کیفیت و امتیازات...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 19:42

خرید و فروش نام تجاری

خرید و فروش نام تجاری یا همان برند و علامت تجاری امری رایج است که شاید اولین بار باشد که شما با آن برخورد دارید در این مورد شما می توانید به جای طی نمودن فرآیندثبت برند یک خرید برند آماده داشته باشید. متقاضیان خرید و فروش نام تجاری ( خرید و فروش برند تجاری ) گاها با ثبت برندهای متعدد و نام تجاری علاوه بر در اختیار داشتن تعداد زیادی نام تجاری برای محصولات متنوع خود نام های تجاری مازاد خود را بفروش می رسانند. خرید و فروش نام تجاری فرآیند کوتاه و سا...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 18:33

بیشترین ثبت برند در کدام کشور است؟

ثبت برند و علامت تجاری طبق مطالعات و طبقه بندی هایی که انجام شده است بیشتر مربوط به شرکت هایی است که اعتبار و ارزش غیر مادی بیشتری در میان مصرف کنندگان دارند. بنابر این کشور آمریکا در صدر جدول قرار دارد، زیرا از برند های مشهور دنیا ۹ برند آمریکایی می باشد و شرکت چاینا موبایل رتبه دهم را دارد. قرن حاضر، عصر تکنولوژی اطلاعات و مصرف گرایی است و مردم برای زندگی لوکس حاضر به خرج ملیون ها دلار می باشند. ۹۰% از برترین برند های جهان متعلق به آمریکا است ک...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:22

مراحل ثبت برند

ثبت برند در شرکت پارسه ثبت با استفاده از اتوماسیون اداری و اطلاع رسانی به موقع انجام می گردد که در این مقاله سعی داریم نحوه ارائه این خدمت را به شما مشتریان گرامی تشریح کنیم:پس از عقد قرارداد ثبت برند در شرکت پارسه ثبت SMS ای حاوی تشکر دریافت می کنید که شامل اطلاعات مشاور و کد پیگیری شما می باشد. با ارسال کد پیگیری از طریق SMS به شماره 02122883230 می توانید از آخرین وضعیت پرونده تان در هر زمان از طول شبانه روز مطلع گردید. ثبت برند مراحل ثبت برن...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 19:32

تغییر برند و علامت تجاری

تغییر برند تغییر برند و علامت تجاری برای انجام هر نوع تغییری در زمینه ثبت برند  و یا تغییر برند ابتدا باید سه نسخه اظهار نامه ثبت علامت تجاری را خریداری نموده و سپس آن را تکمیل نمایید و خودتان یا وکیل قانونی می بایست آن را به اداره مالکیت صنعتی بدهد. برای تغییر علامت تجاری باید ۱۰ قطعه از تصویر علامت تجاری یا همان لوگو را به همراه مدارک نام برده تحویل اداره دهید. سپس کارشناس اداره بررسی مقدماتی را انجام داده و دستور حق الثبت اظهارنامه را صادر م...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 19:41

تعریف برند

واژه برند طبق گفته رایز باس در سال ۲۰۰۳، یک کلمه نروژی بوده که اصل این کلمه ” برندر ” بوده که به معنای داغ کردن یا سوزاندن است. در حقیقت کلمه برند طبق گفته رایز باس اولین بار کلمه برند توسط وایکینگ ها به دایره لغات انگلیسی اضافه شد. در حقیقت مالکان حیوانات برای شناسایی و جلوگیری از سرقت حیوانات خود از دیگر دام ها، اقدام به سوزاندن قسمتی از پوست حیوانات می کردند. کم کم این علامت جای خود را به طرح های ساده که بیانگر نام مالکان بود داد و سپس در قرن...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 17:04

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما

تاثیر رنگ برند بر روی مشتریان و کسب و کار شما در هنگام شروع هر کسب و کاری اگر می خواهید خود را به جهان نشان داده و اثبات کنید ، علاوه بر داشتن یک نام بزرگ، یک محصول درجه یک و یک طرح بازاریابی خوب یک عنصر دیگر نیز تاثیر بسزایی در روند موفقیت شما دارد که بهتر است هرگز ازآن چشم پوشی نکنید و آن رنگ به کار رفته در برند شما می باشد . در نگاه اول ممکن است جزییات چند دقیقه ای مانند لوگو و طراحی وب سایت مورد بحث باشد ،اما این گونه نیست رنگ نام تجاری شما ا...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 17:58

ثبت برند سریع – ثبت برند آنلاین – ثبت برند تضمینی

یکی از خدمات موسسه حقوقی پارسه ثبت، ثبت برند به شکل تضمینی می باشد. ما به جهت تسریع در امور ثبت برند و علامت تجاری، امکاناتی را فراهم آورده ایم تا مشتریان گرامی بتوانند از طریق صفحه اصلی وبسایت شرکت به صورت کاملا آنلاین، برند و علامت تجاری خود را استعلام کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق وکلای با تجربه ثبت شرکت پارسه ثبت، برند خود را فوری ثبت نمایند. برای این کار کافیست از صفحه اصلی وبسایت دکمه ” استعلام برند ” را کلیک نمایید تا به صفحه ای ک...


آخرین تغییر : 11/16/2017 - 16:49