امتیاز : 5 (1 رای)
مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره در راستای اصل کاهش تصدی گری دولت در امور و تقویت بخش خصوصی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این قاعده مستثناء نبوده و با افزایش کمی صدور مجوز فعالیت موسسات فرهنگی هنری تک و چندمنظوره گامی اساسی را در این زمینه برداشته و از آنان به عنوان بازوان اجرایی خود در سطح اجتماع استفاده بهینه می نماید. این مؤسسات همچنانکه از اسم شان پیداست متولی اجرای بسیاری از امور فرهنگی و هنری از جمله همایش ها، سمینارها ، جشنواره ها، پژوهش ها و آموزش ها فرهنگی هنری می باشد که در نهایت بسط و توسعه فرهنگ و هنر را در بین آحاد جامعه بدنبال دارد.

تعریف موسسه فرهنگی و هنری :

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری مراکز، مؤسسات، کانون ها و انجمن های فرهنگی، تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی ( بر طبق ماده ۵٨۴ قانون تجارت و آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مصوب ١٣٣٧ ) و بر اساس شرایط مندرج در این ضوابط به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی، عمومی و خصوصی، افراد واجد شرایط برای فعالیت در یک یا چند قلمرو فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی با سرمایه ایرانی تشکیل می دهند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تأسیس، نظارت بر فعالیت ها و انحلال آنها را صادر می کند.

مراحل فرآیند صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری چند منظوره

مطالعه وب سایت مربوطه جهت آشنایی با ضوابط و قوانین،موضوع فعالیتها، فرآیند ثبت موسسه و تهیه مدارک و مستندات لازم، دانلود و تکمیل فرم های تقاضانامه، اساسنامه و فرم پرسشنامه فردی.

تذکر١- قبل از مراجعه حضوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مراجعه به پلیس ١٠+ نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمائید.

2- تذکر٢- فرآیند صدور مجوز پیوسته بوده که عدم آشنایی با این مراحل و عدم پیگیری متقاضی ممکن است منجر به دریافت پاسخ نشود

3- مراجعه حضوری به واحد فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها جهت تحویل مدارک بهمراه یک جلد کلر بوک آبی رنگ.

مدارک مور نیاز:

- تقاضانامه تایپ شده به امضا مدیر مسئول

- اساسنامه پیشنهادی تایپ شده به امضا خمدیر مسئول

- پرسش نامه فردی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس تایپ شده (٢نسخه)

- کپی کارت ملی مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس (٣نسخه)

- کپی تمام صفحات شناسنامه مدیر مسئول و اعضاء هیات موسس (٣نسخه)

- کپی مدرک تحصیلی مدیر مسئول و تمام اعضاء هیات موسس

- کپی کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم مدیر مسئول و اعضا هیات موسس

- گواهی عدم سوء پیشینه

- ۶قطعه عکس ٣*۴

- مستندات فرهنگی مربوط به تمام اعضاء به همراه کتب، مجلات، لوح های فشرده مربوط به آثار تولیدی اعضاء

4- پس از تکمیل مدارک توسط کارشناس اداره مربوطه از استعلام فردی متقاضی انجام می گردد.(مدت ٢ماه)

۵- ارسال پرونده تکمیلی از ادارات شهرستان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (٣روزکاری)

6- بررسی و انجام مصاحبه، تکمیل پرونده توسط استان و ارسال به دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی در وزارتخانه(٧روز کاری)

7- بررسی و طرح پرونده در کمیته تخصصی هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و اعلام موافقت یا عدم موافقت (٣٠روز کاری)

٨- در صورت عدم موافقت با درخواست متقاضی، پرونده نامبرده از سوی اداره کل به اداره جهت تحویل به ذینفع عودت داده می شود(١روز)

٩- در صورت موافقت با تاسیس موسسه فرهنگی و هنری، موافقت نامه اصولی از سوی اداره کل تهران به مدیر مسئول تحویل داده می شود.(مراجعه و پیگیری مدیر مسئول از اداره کل جهت دریافت پاسخ)

١٠- سپس اساسنامه و ابلاغیه تعیین نام از اداره کل به دبیرخانه هیات رسیدگی ارسال می شود.پس از بررسی اساسنامه موسسه یاد شده و تاییدیه واحد حقوقی دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، اساسنامه مذکور به اداره ثبت شرکتها ارسال می شود.(متقاضی می بایست جهت دریافت نامه موافقت به دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی مراجعه نماید)

١١- پس از ثبت اساسنامه و درج آگهی در روزنامه رسمی متقاضی می بایست کپی مدارک را به اداره کل تحویل نماید تا کارشناس اداره کل مستندات را جهت صدور پروانه به دبیرخانه هیات رسیدگی ارسال نماید(٢روز کاری)

توضیحات:

از آنجا که نام پیشنهادی مؤسسات معمولا به دلیل اینکه قبلا ثبت شده است مورد تائید ثبت شرکتها قرار نمی گیرد می بایست متقاضی جهت انتخاب نام جدید به اداره ثبت شرکتها مراجعه نموده(به صورت سامانه ای به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir) و سپس ابلاغیه تایید نام و اساسنامه پیشنهادی با موضوع فعالیت تایید شده و نام جدید را به اداره کل ارائه نماید.

١٢- پروانه توسط وزارتخانه صادر شده و به متقاضی توسط اداره کل تحویل داده می شود.

١٣- موسسات فرهنگی و هنری پس از اخذ پروانه فعالیت،در صورت ایجاد تغییرات نسبت به تکمیل صورتجلسات مربوطه به همراه درخواست اقدام نمایند.

١۴- موسسات جهت آگاهی از شرایط امتیازات ویژه و معافیتهای مالیاتینسبت به مطالعه آیین نامه ها و بخشنامه ها اقدام نمایند.

١۵- موسسات به منظور تمدید پروانه فعالیت سه ماه قبل از اتمام اعتبار اقدام نمایند

نکات مهم

* تمامی مراحل ثبت شرکتها به صورت الکترونیکی می باشد. http://irsherkat.ssaa.ir

* نامه تائیدیه اماکن برای موسساتی که دوره های آموزشی ندارند الزامی نیست.

* تمامی مدارک مدیر مسئول و اعضا هیات موسس توسط کارشناس مربوطه برابر اصل می شود و نیازی به مراجعه به دفتر اسناد نمی باشد.

* متقاضیان برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه مستقیم به مراکز پلیس+١٠ مراجعه نموده و نیازی به معرفی نامه ندارند.

* همچنین موسسات آموزشی جهت اخذ تاییدیه مکان (اداره اماکن نیروی انتظامی) نیازبه تکمیل فرم و ارائه به اداره جهت مهر و امضاء مباشد.

امتیاز کاربران
5 5 1
پرسش از کاربران در رابطه با مطلب :
مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره

Filtered HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
حروف موجود در تصویر را وارد نمایید.
مطالب مرتبط :

اساسنامه شرکت های خدماتی

اساسنامه شرکتهای خدماتی اساسنامه شرکتهای خدماتی و آیین نامه آنها در این مقاله به تفصیل توضیح داده شده  است و در صورت نیاز به هرگونه مشاوره یا سوال در این زمینه می توانید با مشاوران پارسه ثبت تماس حاصل فرمایید : جهت ثبت شرکت و ثبت برند با مشاوران ما تماس بگیرید. بسمه تعالی اساسنامه شرکت خدماتی شهرک/ ناحیه صنعتی …………………… هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در جلسه مورخ ….. به استناد ماده ( ۵) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور...


آخرین تغییر : 11/26/2017 - 20:36

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه فرهنگی هنری چند منظوره در راستای اصل کاهش تصدی گری دولت در امور و تقویت بخش خصوصی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این قاعده مستثناء نبوده و با افزایش کمی صدور مجوز فعالیت موسسات فرهنگی هنری تک و چندمنظوره گامی اساسی را در این زمینه برداشته و از آنان به عنوان بازوان اجرایی خود در سطح اجتماع استفاده بهینه می نماید. این مؤسسات همچنانکه از اسم شان پیداست متولی اجرای بسیاری از امور فرهنگی و هنری از جمله همایش ها،...


آخرین تغییر : 11/14/2017 - 17:24

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مالزی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مالزی تابع “قانون شرکت ها مصوب سال ۱۹۶۵ میلادی” می باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود فرد خارجی الزاما نیاز به شریک محلی ندارد، مگر آنکه در راستای گرفتن برخی مجوزهای شغلی، قانون مربوطه ایجاب کند که شرکتی که در شرف تاسیس می باشد می بایست بخشی از سهام حقیقی آن به نام شریک محلی باشد. این نکته بدان معنا نیست که فرد خارجی می بایست برای گرفتن مجوز خاصی به شریک محلی امتیاز بدهد بلکه قانون گزار شرایط را به طور عموم عنوان کر...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 20:36

فرآیند ثبت شرکت در شرف تاسیس

فرآیند ثبت شرکت در شرف تاسیس فرآیند ثبت شرکت در شرف تاسیس در سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی مرحله اول : مراجعه سرمایه گذار به قسمت صدور مجوزها و اعلام طرح مورد نظر مرحله دوم : بررسی طرح و تعیین نام شرکت در شرف تاسیس مرحله سوم : صدور مجوز سرمایه گذاری بنام شرکت در شرف تاسیس توسط واحد ذیربط در صورت عدم دارا بودن مجوزهای لازم و یا نیاز به ارائه مجوز مورد نیاز از دیگر نهادها به واحد ذیربط جهت اخذ مجوز ارجاع داده می شود پس از صدور مجوز سرما...


آخرین تغییر : 11/14/2017 - 17:06

مدارک مراحل و هزینه ثبت شرکت دانش بنیان

۱-۱٫مراحل ثبت نام شرکتها برای دانش بنیان شدن چیست؟ پاسخ: در ابتدا شرکت می بایست به سایت دانش بنیان مراجعه کرده و پس از مطالعه آئین نامه ها و قوانین و در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آئین نامه در قسمت «مصوبات کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا»، در سامانه ارزیابی شرکتها و موسسات دانش بنی در قسمت ثبت نام نمایند. ۱-۲٫ برای تاسیس یک شرکت یا موسسه دانش بنیان، چه باید کرد؟ پاسخ: شرکتها و موسسات باید بصورت ع...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 22:51

تاسیس شرکت در قزاقستان

انجام هر گونه فعالیت تولیدی و یا خدماتی در قزاقستان نیاز به ثبت شرکت و تاسیس شرکت و یا گرفتن لیسانس کار شخصی صرفا در یک زمینه مشخص می باشد, در غیر اینصورت شخص خاطی از کشور قزاقستان اخراج می گردد . بطور کلی شرکتهای خارجی به دو گونه کلی خود را در قزاقستان به ثبت می رسانند: - نمایندگی یا شعبه - شخصیت حقوقی محلی تاسیس شرکت و ثبت شعبه یا نمایندگی صرفا مجوزی برای ارائه خدمات و یا محصولات شرکت اصلی بوده و امکان انجام فعالیت تولیدی را نخواهد داشت ضمنا...


آخرین تغییر : 11/12/2017 - 20:30